logo Rugged.pl
+48 34 344 85 58PN - PT 8:00 - 16:00
Koszyk
(0)
Wygląda na to, że koszyk jest pusty
Możesz to zmienić :-) Wszystko w Twoich rękach

Rodzaje kamperów / ALKOWA

rodzaje-kamperow-alkowa

Przed nami kolejna popularna kategoria kamperów czyli tzw. ALKOWA. Jest to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i charakterystycznych pojazdów campingowych a obraz ten skutecznie, od wielu lat utrwala branża filmowa i rozrywkowa. Nazwa tego typu camperów pochodzi od słowa Alkowa (występuje w wielu językach, z arabskiego al-qubba, hiszp. alcoba, franc. alcove) i dosłownie oznacza część pokoju lub izby w formie wnęki bez okien przeznaczoną do spania. 

Konstrukcja tych pojazdów przypomina, lub raczej jest rozwinięciem omawianej przez nas wcześniej Półintegry. Podobnie mamy tutaj do czynienia z osobną szoferką oraz dołączoną zabudową campingową z tą różnicą że kamper ALKOWA ma właśnie charakterystyczną nadbudówkę z ogromnym łóżkiem (która jest integralną częścią częścią całej zabudowy hotelowej). Dzięki takiemu rozwiązaniu mamy znacznie więcej miejsca w naszej dziennej przestrzeni (rownież nad głowami - dla wysokich użytkowników to kolejna ogromna zaleta alkowy) nie musimy też składać takiego łóżka a podczas podróży możemy wykorzystać je jako dodatkowa przestrzeń ładunkowa. Jeśli dodamy to tego standardowy rodzaj zabudowy hotelowej czyli łóżko z tyłu kampera plus składane dostawki w części mieszkalnej robi nam się z Alkowy prawdziwy hotel na kółkach w którym bez trudu wyśpi się duża rodzina z dziećmi lub spora grupa znajomych (nawet do 6/7 osób). 

Ale jak zawsze „coś za coś”. Największą wadą tego typu kamperów jest przede wszystkim jego rozmiar i gabaryty. Nasza garbata nadbudówka sprawia że kamper jest bardzo wysoki a poprzeczny obrys pojazdu może być większy niż niejednej wypasionej Integry. Ogromne opory powietrza, podatność na podmuchy boczne oraz duża waga pojazdu z wysoko osadzonym środkiem ciężkości sprawiają że prowadzenie Alkowy nie należy ani do łatwych ani do przyjemnych. Cenowo też nie jest różowo, alkowa plasuje się mniej więcej, pomiędzy Integrą a Półintegrą (choć naszym skromnym zdaniem wyższą cenę rekompensuje ogromna przestrzeń mieszkalna). Koszty eksploatacji ze względu na gabaryty pojazdu i koszty paliwa będą zbliżone do flagowej Integry ale biorąc pod uwagę że podwozie, zespół napędowy i szoferka pochodzą od standardowych busów - zaoszczędzimy nieco na serwisie!

PLUSY:

  • Komfort i ogromna przestrzeń mieszkalna 

  • Wiele możliwych konfiguracji i układów wnętrza 

  • Przeznaczone nawet dla 6/7 osób

  • Domowe wyposażenie 

MINUSY:

  • Gabaryty i waga pojazdu utrudniające prowadzenie

  • Ogromne opory powietrza i podatność na podmuchy boczne

  • Wyłącznie na utwardzone drogi

  • Postój możliwy wyłącznie na campingach i miejscach specjalnie wyznaczonych

  • Spalanie i koszty eksploatacji

Podobne artykuły
Rodzaje kamperów / KAMPERVAN

Kampervan czyli dostawczak z niespodzianką w środku! Kompaktowe, ekonomiczne, uniwersalne. Ciągle zyskują na popularności!

Jaką lodówkę wybrać do naszego kampera?!

Lodówka turystyczna czyli niezbędne wyposażenie każdego kampera! Sprawdź jakie są rodzaje i możliwości nowoczesnych lodówek.

Toaleta bezwodna, zgrzewająca LooSeal EVO

Powiew przyszłości czyli bezwodna, zgrzewająca toaleta LooSeal EVO!

Rodzaje kamperów / PÓŁINTEGRA

Najpopularniejszy wśród kamperów! Poznaj wady i zalety PÓŁINTEGRY w nowym odcinku "Rodzajów Kamperów".