logo Rugged.pl
+48 34 344 85 58PN - PT 8:00 - 16:00
Koszyk
(0)
Wygląda na to, że koszyk jest pusty
Możesz to zmienić :-) Wszystko w Twoich rękach

Rodzaje kamperów / INTEGRA

rodzaje-kamperow

Zapraszamy na inaugurację naszej nowej serii „Czy wiesz że” w ramach której publikować będziemy całą masę przydatnych informacji dotyczących kamperów, caravaningu, overlandingu oraz wszystkiego co związane jest z naszą wspólną pasją którą jest podróżowanie! Zaczniemy od początku, dlatego w pierwszej kolejności zajmiemy się kamperami i ich rodzajami ponieważ sprawa wcale nie jest taka oczywista jak mogłoby się wydawać. 

Samo słowo „kamper” pochodzi od angielskiego „camper” i określa typ samochodu, zbudowanego lub przystosowanego do pełnienia funkcji autonomicznego pojazdu turystycznego. Prościej, pojazdu w którym możecie wygodnie podróżować, spać i wypoczywać. Prekursorami tego nurtu bezapelacyjnie są Stany Zjednoczone, gdzie pierwsze, specjalne pojazdy przystosowane do długich podróży pojawiły się już w XIX wieku. Były to popularne dyliżanse ciągnięte przez zaprzęg konny. Pierwsze pojazdy silnikowe pojawiły się na początku XX wieku ale wielki kryzys oraz II wojna światowa skutecznie zahamowały rozwój tego typu pojazdów. Do projektu mobilnego domu powrócono w latach 50-tych i od tamtego czasu branża caravaningowa nieustająco się rozwija. Obecnie, kampery produkowane są praktycznie na całym świecie, a my do znudzenia możemy przebierać w markach i modelach tych wyjątkowych samochodów. I tutaj docieramy do sedna, czyli do rodzajów kamperów. Powszechnie stosowana klasyfikacja opiera się na różnych parametrach ale najważniejsze z nich to sposób konstruowania pojazdów, przeznaczenie i ich wielkość! Obecnie wyróżniamy kilka rodzajów kamperów (i to już musicie wiedzieć jeśli nie chcecie wyjść na caravaningowych ignorantów) między innymi: integra, półintegra, alkowa oraz kampervan. 

Dzisiaj zajmiemy się kamperami z najwyższej półki, creme de la creme caravaningu czyli kamperami typu INTEGRA! 

Są to pojazdy zaprojektowane i budowane przez wyspecjalizowane firmy, symbol luksusu i elegancji. Integra czyli zintegrowana kabina i przestrzeń mieszkalna, powstaje na bazie gotowego układu napędowego (silnik, zawieszenie, rama) ale cała bryła, karoseria czy zabudowa pojazdu zaprojektowana jest w jednym celu, czyli maksymalnym i ergonomicznym wykorzystaniu przestrzeni. Integry to prawdziwe domy na kółkach w których znajdziemy na pewno ogromne łóżko z tyłu pojazdu, toaletę, prysznic (często w osobnych zabudowach) aneks kuchenny i część salonową (której częścią staje się kabina szoferki). Często wyposażone są w dodatkowe, rozkładane (nad częścią salonu) łóżko, dzięki czemu możemy bez trudu podróżować całą rodziną z dziećmi (lub znajomymi). Integry występują w wersjach 2, 3, 4 a nawet 5 osobowych. Ogromna powierzchnia pojazdów w tej kategorii sprawia że wnętrze może być dowolnie konfigurowane, wszystko zależnie od naszych potrzeb i widzimisię. Czy integra zatem to kamper doskonały?! I tak i nie :) Nawet integra ma swoje minusy! Przede wszystkim Integry są ogromne i ciężkie. Pomijając sprawę odpowiednich uprawnień do prowadzenia takiego pojazdu, jazda tym wynalazkiem nie należy do łatwych. Gabaryty sprawiają że już zwykłe parkowanie może okazać się wyzwaniem. Planując trasę musimy mieć na uwadze mosty, tunele, zwężenia (średniej wielkości pojazd może mieć bez trudu znacznie powyżej 3 metrów wysokości) Nie ma też mowy o zjeżdżaniu z utartych szlaków, utkniecie nawet na mokrej trawie o piasku nie wspominając. Następna kwestia to spalanie na poziomie ciężkiego auta dostawczego oraz ogromne opory powietrza które znacznie utrudniają poruszanie się po drogach szybkiego ruchu. Jak sami widzicie nie ma róży bez kolców nawet w branży cravaningowfj :)

Na podsumowanie tematu plusy i minusy Integry:

PLUSY:

  • Wyjątkowy komfort i ogromna przestrzeń mieszkalna

  • Doskonała widoczność podczas prowadzenia

  • Wiele możliwych konfiguracji i układów wnętrza 

  • Przeznaczone nawet dla 5 osób

  • Pełne, domowe wyposażenie

MINUSY:

  • Gabaryty i waga pojazdu utrudniające prowadzenie

  • Wyłącznie na utwardzone drogi

  • Postój możliwy wyłącznie na campingach i miejscach specjalnie wyznaczonych

  • Spalanie i koszty eksploatacji

  • Prawo jazdy z kategorią powyżej 3,5t

Podobne artykuły
Rodzaje kamperów / KAMPERVAN

Kampervan czyli dostawczak z niespodzianką w środku! Kompaktowe, ekonomiczne, uniwersalne. Ciągle zyskują na popularności!

Jaką lodówkę wybrać do naszego kampera?!

Lodówka turystyczna czyli niezbędne wyposażenie każdego kampera! Sprawdź jakie są rodzaje i możliwości nowoczesnych lodówek.

Toaleta bezwodna, zgrzewająca LooSeal EVO

Powiew przyszłości czyli bezwodna, zgrzewająca toaleta LooSeal EVO!

Rodzaje kamperów / ALKOWA

ALKOWA czyli najbardziej rozpoznawalny pojazd campingowy na Świecie! Zapraszamy kolejną część "Rodzajów Kamperów".